Před rokem odstartoval v Česku projekt Profitoskop. Analytici společnosti Scott & Rose se rozhodli prověřit tuzemské banky a jejich investiční specialisty, jak dokážou během jednoho roku zhodnotit pro dva modelové klienty jejich volné finanční prostředky. Rozdíly byly obrovské. Vítězem sondy se stala ČSOB.
První modelová situace předpokládala, že má klient volných 200 tisíc korun. Druhý modelový klient očekával, že mu bankéři co nejlépe zhodnotí volných 600 tisíc korun.
Sondy se zúčastnilo celkem 14 bankovních domů. Jejich bankéři a investiční specialisté dostali za úkol vybrat z nabídky banky takové spořicí a investiční produkty, které zhodnotí částku 200 tisíc a částku 600 tisíc korun co nejlépe. Modelovým klientům tak mohla každá zúčastněná banka nabídnout od 1. dubna 2016 do 31. března 2017 optimální portfolio a strategii, která jim přinese nejvyšší výnos. Ve hře byly spořicí účty, termínované vklady, stavební spoření a podílové fondy.
více